Watsu terápia

“Az egyiptomiak úgy tartották, a lélek a vizet kapta ajándékba kárpótlásul, hogy testet kell öltenie. A vízben testünk megtalálja azt a szabadságot, amelyet a lelkünk elveszített. A Watsu e szabadság folytonos felfedezése.”
(Harold Dull)

A Watsu egy vízi masszázsforma, mely az évezredes, keleti gyógyászaton alapszik.
Maga a kifejezés az angol water (víz) és a japán Shiatsu szavak ötvözetéből létrejött mozaikszó.
A Watsu kezelés során a terapeuta finom érintésekkel, kimozgatásokkal, nyújtásokkal segíti a testet a teljes ellazuláshoz.
A víz lágy simogatása, a tudatos, szerető figyelem, az apró ingerek megnyugtatnak, és felszabadítják a lelki  traumákat, csillapítják a fizikai eredetű fájdalmakat.


Mikor érdemes a Watsu kezelést igénybe venni?

Amikor a mindennapi rohanásból szeretnél kiszakadni, ha már felismerted, az “énidő” fontosságát. A Watsu kezelés főleg a stressz, és a feszültség oldásában jelenthet segítséget. Alkalmas lehet a kiégés, és a szorongásos betegségek megelőzésére, enyhítésére. Komoly traumák, gyász esetén segítheti a visszatalálást önmagunkhoz. A gyengéd technikának köszönhetően egyes fizikai sérülések, akár maradandó károsodások elfogadásában is segíthet. A folyamatos, gyengéd stimuláció hozzájárul az immunrendszer működésének élénkítéséhez. A Watsu terápia a tapasztalatok szerint jó hatással van azokra a gyerekekre, akik valamilyen tanulási nehézséggel, koncentráció zavarral küzdenek.

Hogyan zajlik a Watsu terápia?

A kezelés előtt beszélgetünk kicsit, elmondok néhány lényeges információt, hogy mivel segítheted a folyamatot… Te megoszthatod, mivel jöttél… Ettől eltekintve nem szükséges verbális kommunikáció. A kellemes lebegés érdekében “floatyt” – lebegtető szivacsot teszek a lábadra.

Neked nincs semmi dolgod, csak pihenj, lazíts, engedd el magad! Figyeld, milyen érzés az érintés, a melegvíz selymes közege. Legjobb, ha könnyedén befelé figyelsz, az érzéseidre összpontosítasz. Én elkezdelek a víz felszínén, a szívközpontom vonalában lebegtetni, így még erőteljesebben Rád tudok hangolódni.

A szemed csukva, nincs más csak a fény, és árnyék játéka, a füled a vízben van, a fürdőzők zaját hallod még egy ideig, de aztán minden lecsendesül, és csak a víz megnyugtató morajlását hallod. Érzed a bőrödön a víz melegét, az érintéseimet, de a folyamatos ellazulás olyan belső helyekre vihet, hogy a külvilág érzékelése teljesen eltűnhet. Belső utazás ez, igazi Önvalódba, belső szentélyedbe, ahol csend van és nyugalom.

Megszűnik a tér és az idő, nem létezik más, csak Te. A tudatosság olyan rétegeibe érhetsz el, ahová a feszültségek, vagy traumák miatt egyébként nem juthatnál el. Biztonságban érzed magad, mint egykor az anyaméhben, megtapasztalod a súlytalanság élményét, az egységélményt, a létezés örömét, a béke és szabadság érzését. Felszabadul a test és a lélek, leírhatatlan élmény…

Egy finom, örömmel átszőtt tudatosság hatja át a kezeléseket, melyre nincsenek szavak, csak körülírni lehet. Áramlás, öröm, jelenlét, egység… Az a csodálatos, hogy adó és kapó egyszerre osztozik ebben az élményben, azonos ritmusban lélegzünk, és a mozdulatok egy lassú táncba folynak össze. A kezelés végén  ellebegtetlek a medence széléig, és a hátadat a falnak támasztva felültetlek. Majd pár érintéssel elköszönök Tőled, Te pedig, amíg jól esik, csukott szemmel élvezheted ezt az éteri érzést. A kezelés közben vagy utána érezhetsz felszabadultságot, egységélményt, de megélhetsz akár szomorúságot is és könnyeket is hullathatsz a traumák oldódásakor. Ilyenkor a legfontosabb, hogy ezeket az érzelmi reakciókat megfigyeld, és azt követően elengedd. 

Ezen felül fontos ismét megemlíteni, hogy Watsu közben intenzíven oldódik a stressz, és az izmok tónusos feszültsége, mely hatás a Watsu egyik legnagyobb gyógyereje. A végén lehetőség van az élmények megbeszélésére, ha szeretnéd.

 

Hogyan készüljek a Watsura?

A kezelés 50-60 perces, előtte-utána beszélgetünk, plusz öltözés, így 3 órát jó szívvel szánj rá!
Semmilyen különleges dologra nincs szükség hozzá, öltözz úgy, mintha az uszodába indulnál! 

Ezeket érdemes magaddal hozni:

      • Kényelmes fürdőruha, fürdőnadrág. Olyat válassz, amelyikben jól érzed magad, tudsz benne szabadon mozogni.
      • Törölköző
      • Papucs
  • Füldugó – ha érzékeny vagy arra, hogy a füledbe megy a víz
    • Úszósapka nem szükséges, de a hosszú hajad jó, ha összefogod